>

joi, 13 mai 2010

Quinoa cu ficatei si cartofi



Am inceput sa mananc iar quinoa. In Romania deocamdata nu se gaseste in orice magazin, insa quinoa isi merita banii si osteneala de a da o fuga la plafar. Eu mi-am cumparat anul trecut de la un plafar din manastur insa nu mi-a placut pentru ca mi s-a parut ca e veche. Anul acesta am inceput sa comand de la Cosul verde mai mult pentru pireurile lui Alice, insa am dat si de Quinoa si alte bunataturi. Asa ca mi-am comandat si sunt foarte multumita de calitate. Partea buna la magazin e ca aduc si acasa comenzi, pentru cei care nu au vreme de plimbari prin oras. Aici sunt niste informatii despre quinoa. Eu zic ca merita sa cumparati o cutie sa ii incercati gustul. Acum o sa va scriu cum o prepar eu.




In primul rand se spala in apa rece. Apoi nu mai tin minte exact insa parca se pune apa de 2 ori cat cantitatea de quinoa pe care o gatesti. Eu o fac dupa ochi si imi iasa tot timpul buna. Si nu pun asa mult apa, ci 1x1.


Trebuie pusa intr-un vas de care esti sigura ca nu se prinde si la foc mic, cu capac pana in momentul in care vezi ca si-a marit volumul. Apoi o lasi fara capac si daca nu mai fierbe, dai focul mai tare.


Cand apa a scazut aproape de tot, stingi focul, o acoperi din nou si o mai lasi 5 minute.
Se poate sara si in momentul in care o pui la fiert, insa ca sa fii sigura ca nu o sarezi prea tare, e mai bine sa o condimentezi doar in momentul in care o mananci.

Dupa ce e fiarta, se pune ulei de masline peste ea, un pic de sare marina si zeama de lamaie ( dupa gust ).
Poate inlocui orice garnitura la orice mancare si se foloseste si in salate. E un deliciu. Vor mai urma retete cu ea.

Pentru cine nu stie cum se fac ficateii de pui. Se curata si spala bine ficateii, dupa care se pun intr-o oala cu ulei cat  un deget la foc mic, neaparat acoperiti. Trebuie amestecati din cand in cand. Si in aproximativ 30 minute sunt facuti. Daca auzi ca incep sa puste sunt sigur facuti si incep sa se arda. Cum eu nu sunt mare fan al ficateilor, au inceput sa imi puste :D. Se sareaza doar in momentul in care se mananca, pentru ca alftel se vor intari. Sunt foarte buni daca ai fierul scazut. Sper sa incercati quinoa si nu neaparat cu ficatei, o recomand intr-o salata verde cu niste rosii si masline si condimentata cu ulei de masline,sare marina si lamaie. E delicioasa!

Bon Appétit!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu