>

marți, 11 mai 2010

Pui la cuptor cu vin rosu



Ador retetele de pui la cuptor pentru ca imi ia foarte putin timp sa le pregatesc si nu mai trebuie sa fac miros si murdarie cu prajitul pe aragaz. In plus,aceasta reteta e foarte gustoasa si se pastreaza bine si pentru a doua zi.



Se poate pregati intr-un milion de feluri, insa eu o fac asa:

De ce ai nevoie:

un pui intreg
un pahar de vin rosu
sare marina
ulei de masline
piper
nucsoara
apa

De obicei curat puiul foarte bine si tai jos toata pielea in afara de aripioare, il tai pe bucati pentru ca mi se pare ca intra mai bine aroma condimentelor in el.

1. Dupa ce il speli bine si portionezi puiul, il condimentezi. Eu de data asta am ales doar piperul, sarea si nucsoara si a iesit cel mai bun de pana acum.

2. Il aranjezi in recipientul de cuptor( asta e foarte important pentru reusita puiului ) eu am noroc cu vasul meu de lut in care iasa toata mancarea mai mult decat gustoasa.

3. Toarna ulei de masline peste bucatile de pui, dupa care putina apa cat sa fie fundul vasului acoperit. Acum depinde, pentru ca daca vasul de cuptor nu e bun apa se va evapora instant si o sa iasa carnea de pui uscata fara zeama gustoasa.

4. Eu l-am lasat fara capac la foc tare pana a inceput apa sa fiarba dupa care am tras focul si a stat acolo mult si bine, cand am vazut ca partea care nu e in apa se rumeneste, am intors bucatile de pui si le-am mai lasat cam 20 de minute, sau mai mult... pana am vazut ca iarasi partea de deasupra e rumena si pielita de pe pui e arsa. Acesta e momentul in care trebuie sa adaugi paharul de vin rosu dar il adaugi in asa fel incat sa atinga toate bucatile de pui si il mai lasi 30 de minute. Acum totul e relativ, depinzand de vasul de cuptor:D eu scriu din persprectiva vasului meu.

5. Dupa ce timpul s-a scurs timpul, soate minunatia de pui si bucura-te alaturi de cei dragi de savoarea si dulceata lui.


Eu am facut puiul la cuptor si cu vin alb, insa nici nu se compara. Acum daca vinul tau rosu e acru ca lamaia, nu astepta ca savoarea puiului sa fie dulce. Insa in mod normal, daca cumperi produse de calitate pentru aceasta reteta, nu ai cum sa dai gres.


Bon Appétit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu