>

miercuri, 19 mai 2010

Focaccia dulce cu portocala si mac


Am facut reteta aceasta alaltaieri, desi am avut-o in vizor ceva vreme. A iesit foarte buna, Titus a fost incantat si eu la fel. Asa m-am bucurat cand am vazut cum creste aluatul de frumos in cuptor. E o reteta foarte simpla si daca faci aluatul cum trebuie, nu are ce sa dea gres. Si poti pune orice fruct zemos iti trece prin minte. Reteta era cu corcoduse, insa cum nu am avut am folosit portocale. Abia astept sa apara visinele si strugurasii ca sa le folosesc. Pana atunci o sa o incerc si cu capsuni.



DE CE AI NEVOIE:

Pt aluat:
400g +inca putina faina
1pliculet de drojdie activa 
( eu am lasat putina drojdie in plic, pt ca era un plic la 500g faina )
200ml lapte
60g zahar
2 oua
50g unt
un pic de sare

Pentru toppingul de focaccia:
500g felii de portocale 
( taiate in jumate pe de-a lungul si dupa fiecare jumatate in trei )
10g seminte de mac, prajite
50g zahar
100g unt
coaja si zeama de la o lamaie


CUM SA FACI:

Pentru aluat:
  1. Amesteca faina, drojdia, zaharul, ouale si untul cu un pic de sare. Eu in loc de unt am pus 20ml de ulei de masline si cum am masina de paine, le-am pus sa se framante acolo. Poti sa incerci sa framanti aluatul la mixerul de bucatarie sau daca nu, framanta-l cu mana. Trebuie sa iti iasa pufos si fin. Acopera-l cu o stergura si lasa-l intr-un loc calduros aproximativ 40 de minute.
  2. Acum poti da drumul si la cuptor ca sa obtii caldura pentru aluat si sa pregatesti formele in care vei pune aluatul cu foaie de cuptor.
  3. Dupa ce a crescut aluatul, cu mainile facute cu faina, aseaza-l in formele de cuptor si mai lasa-l inca 20 de minute acoperit. Ar trebui sa mai creasca putin in forme.
  4. Folosindu-ti degetele, fa gropi in aluat si apoi aseaza portocalele si toarna toppingul.

Pentru topping

  1. Amesteca zaharul si untul cu mixerul pana obtii ceva cremos si moale. Adauga macul prajit, zeama si coaja de lamaie rasa. Incorporeaza-le bine.
  2. Pune portocalele in gropitele gacute, insa mai lasa si goale ca sa adaugi crema de unt in altele. trebuie sa umpli toate gropitele alternativ, cand cu portocale, cand cu crema de unt.
  3. Lasa-o in cuptor 20-25 de minute, pana cand focaccia devine galbuie pe deasupra.
Eu am folosit aluatul pentru doua forme, insa data viitoare o sa il pun in 3 forme, sau in una mai mare si una mai mica, deoarece in prima forma mi-a crescut enorm de mult :D...e mai buna asa mai subtirica, cum e in ultimele poze, ca sa se simta mai tare aroma toppingului si a fructelor. Tare mult ne-a placut si cred ca o sa il mai fac sambata cu capsuni si o sa mai pun dupa aceea poze.
Neaparat trebuie incercat!

Bon Appétit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu