>

duminică, 11 aprilie 2010

Piept de pui umplut cu cartof dulce si ceapa verde



Reteta aceasta nu e tare rapida, desi poate m-am miscat eu incet aseara. Mi-a venit ideea de a umple pieptul de pui aseara cand ma gandeam la cartoful dulce din care ii fac lui Alice pireul si care mi se pare ca e divin. Tot timpul imi vine sa ii mananc pireul cand il gust:)).


Cartoful dulce e.. foarte dulce, la gust seamana cu cel mai bun dovleac copt pe care l-ai mancar vreodata. Ieri seara mi-a cumparat Titus 2 cartofu dulci de un kilogram din Auchan...sunt uriasi, imi pare rau ca am apucat sa le fac poza celor micuti, cei mari doar intr-un bol incapeau :)) .Neaparat trebuie sa incerci cartoful dulce aici ai niste informatii despre el. Vor mai urma retete cu el, probabil in urmatoarea va fi folosit pentru un desert. Acum, pentru reteta de pui,

AI NEVOIE DE :

PIEPT DE PUI INTREG (eu am avut un piept de pui taiat in 2, si m-am chinuit cu umplutul)
3OUA( batute si condimentate cu sarea,piperul,usturoiul si plante aromatice)
CEAPA
CARTOF DULCE
4cateiUSTUROI
SARE
PIPER
1KG ROSII FACUTE PASTA ( sau poti cumpara o cutie cu rosii gata decojite )
MIGDALE MARUNTITE
O LINGURA MIERE

Cartoful taiat foarte marunt si cu ceapa se pun pe foc in putin ulei la foc mic, cam 5 minute.
Pieptul de pui trebuie taiat felii late, subtiri in asa fel incat sa fie loc pentru umplututa. Se sareaza si pipereaza in partea dinauntru si se umple cu cartoful si ceapa dupa care se ruleaza, trebuie sa il prinzi cu niste scobitori ca sa nu se desfaca si se pune intr-un bol cu ouale batute la macerat( aproximativ o ora).

Dupa o ora bucatile de pui se trec prin migdalele maruntite si se pun intr-un recipient ( cu putin ulei in el ) pentru cuptor, si se lasa in cuptor pana incepe sa se rumeneasca, dupa care se adauga sosul de rosii in care ai pus o lingura de miere.

Se lasa pana incepe sa miroasa frumos si scade sosul :) aproximativ 30 minute. Mie mi-a mai ramas cartof si un pic de ceapa si le-am pus in sosul de rosii. L-am servit cu orez basmati, desi e destul de consistent si merge si doar cu paine.


Titus a fost incantat de mancare si pentru ca nu a apucat sa manance mai mult de doua bucati, o sa repet reteta cand se intoarce din Olanda.

Un sfat, la sosul de rosii merge sa adaugi o jumate de pahar de apa pentru ca mie nu mi-a prea ramas sos si e tare bun si dulceag.

Bon Appétit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu