>

vineri, 23 aprilie 2010

Briosa cu sofran



Am facut reteta aceasta saptamana trecuta, cand a fost plecat Titus, dar tot nu mi-am gasit timp sa o postez. Am vrut de ceva vreme sa o fac, insa cum necesita sa stea la frigider de seara pe dimineata tot am amanat. Eram cu gandul la ea si mi-am facut timp pana la urma intr-o seara. Am fost foarte entuziasmata. M-am chinuit un pic la prepararea ei, si a iesit fum din mixerul meu vechi si m-a si curentat de cateva ori ...:)) Dimineata cand m-am uitat la ea, crescuse foarte mult, insa am pus aluatul intr-o forma prea mare si s-a intamplat neprevazutul: aluatul crescuse foarte frumos in cuptor, insa cand am tras focul s-a lasat:(( si se ardea pe margini (trebuie sa imi iau o forma mai de calitate pt cozonac)...am fost tare dezamagita, insa dupa ce am gustat continutul m-am linistit:)) . E tare gustoasa, eu am facut-o cu cardamom, insa reteta era cu sofran. Ziua urmatoare a venit Titus cu sofranul de 0,05g din Olanda :)) cica a fost intotdeauna cel mai scump condiment din lume. O sa incerc luna viitoare sa o fac cu sofran, cred ca e ingrozitor de buna cu aroma de la el.

DE CE AI NEVOIE:

425g faina lasata in frigider pt 15-20 minute
330g unt rece taiat cubulete
1 pliculet drojdie
75g zahar
o ciupitura de cardomom ( sofran )
60ml apa calduta 30 grade C
5 oua reci
1lingura lapte batut ( sau branza de vaci)
o ciupitura de sare
1 ou


  1. Untul taiat cubulete trebuie batut cu mixerul pana devine o crema, dupa care se pastreaza in frigider pana in momentul in care e nevoie de el. Eu nu l-am putut bate...adica din cauza mixerului, asa ca l-am lasat sa se inmoaie un pic si l-am batut cat am putut.

  2. Dizolva drojdia cu 1 lingurita de zahar si apa de la sofran intr-un bol. Adauga zaharul ramas, laptele batut, ouale sarea si faina. Amesteca bine ingredientele la viteza mica cu mixerul.

  3. Adauga untul din frigider putin cate putin.Trebuie sa bati bine ca sa il integrezi in aluat. 
     4. Se lasa la frigider 24 de ore acoperit cu un material.

     5. Dupa 24 de ore, se pune in forma aleasa o hartie pt copt si se toarna aluatul, dupa care se unge cu un    ou batul.

     6.Trebuie lasat in cuptorul incalzit 20-25 de minute, apoi scos pe un dog si racit.




Mie aluatul mi-a iesit curgator, asa ca l-am pus de cu seara in forma in care urma sa il coc. Probabil din cauza ca nu am un cantar de bucatarie si masor faina in cana pt ml :)) ...l-am lasat doar 12 ore dar a crescut si era sa dea afara. Am fost dezamagita cand mi-am vazut frumusetea de aluat pleostindu-se dupa ce crescuse asa de frumos, insa mi-a trecut cand am gustat briosa.
Eu o pap in timpul zilei ca si desert, cu gem sau miere sau dulce de leche si e delicioasa. Si goala e buna daca nu te deranjeaza faptul ca nu e prea dulce.Si avantajul e ca o poti folosi la soufleul de banane daca iti ramane in plus.

 Bon Appétit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu