>

luni, 26 aprilie 2010

Focaccia



Trebuia sa postez reteta aceasta de ceva timp, insa am devenit lenesa la scris. Reteta aceasta am gasit-o ceva timp si mi-am salvat-o, insa tot nu m-am indurat sa o fac, pentru ca mi se parea ca cere mai mult timp, iar cand am aflat ca mama mea stie sa faca am asteptat-o sa o facem impreuna. Pot sa va zic ca e foarte buna si trebuie facuta in cantitate mai mare, caci se termina rapid. Titus imi spunea din bucatarie cand a dat de ea ca mananca toata tava :)). Practic aluatul e cel de paine, insa secretul e uletiul de masline si gaurile:).O sa explic indata.

DE CE AI NEVOIE:

1kg faina
2 pliculete drojdie
2 1/2 cani apa calduta
2 1/2 lingurite sare marina
un pumn ulei masline
sare marina grunjoasa
ierburi aromate
usturoi


Intr-un bol mare amesteci faina cu drojdia, dupa aceea sare si apoi putin cate putin apa. Uleiul se lasa pt mai incolo. Incepi sa framanti aluatul, la inceput vei vedea e ca foarte lipicios, insa nu trebuie sa adaugi faina, continua sa il framanti pana incepe sa se desprinda de pe degete si incepe sa creasca. Apoi pui uleiul si il mai framanti inca un pic. Il lasi apoi acoperit sa creasca in bucataria incalzita. Eu de obicei dau drumul la aragaz sa se incalzeasca si aragazul in timp ce creste aluatul.

Dupa ce vezi ca a crescut bine, il intinzi intr-o tava ( eu pun o foaie de copt pe tava ) apoi cu degetele faci niste gauri dese si adanci in aluat, apoi torni ulei de masline peste ( sa nu te zgarcesti cu el pt ca uleiul intra in aluat si ii da un gust foarte bun ). Eu am mai pus peste aluat ierburi italienesti, si catei de usturoi taiat marunt, marunt, si bineinteles sare grunjoasa neaparat. Se poate face si fara usturoi, insa noua ne place mai mult cu el, ii da o aroma f buna.

 ( in urma unei cereri, am completat reteta cu o poza de focaccia inainte de a o baga la cuptor. Aceasta am facut-o cu sare marina si rozmarin proaspat si e delicioasa )

Nu stiu cat se lasa in cuptor, ca nu am cronometrat...dupa 10 minute o verifici. Trebuie sa fie crescuta si putin rumenita deasupra.




Eu am niste tavi din lut care sunt foarte bune. Am facut din cantitate de mai sus, in 4 tavi, una mare de cutop, alta de pizza, si 2 din lut. Cele din lut sunt cele mai bune si focaccia se poate pastra mai multe zile fara sa se intareasca. Asa ca recomand in cazut in care nu aveti un cuptor bun, sa incercati in ceva tava mai groasa.

Focaccia se poate manca dimineata incalzita la prajitorul de paine cu cafea sau suc de portocale. Ori in timpul unui film ca si o rontaiala sanatoasa.
Nu va fie lene si incercati reteta, merita osteneala :)!

Bon Appétit!

3 comentarii:

  1. foccacia este de mult timp pe lista mea de asteptare. Acum ca ai facut-o tu si arata foarte bine cred ca aar trebui sa o incerc si eu. Arata super!

    RăspundețiȘtergere
  2. A iesit super. Aici e proba http://arome-din-bucatarie.blogspot.com/2010/06/foccacia-cu-ulei-de-masline-si-cimbru.html Mersi

    RăspundețiȘtergere