>

luni, 5 aprilie 2010

Garbanzo cu Spanac

E timpul sa faci cunostinta cu garbanzo! E hranitor , deosebit de gustos si pe deasupra are gustul castanelor daca il faci la cuptor.Pentru ca NU imi plac mancarurile traditionale de sarbatori, am decis sa incerc reteta aceasta dupa o lunga cautare prin blogurile de mancare. Mi s-a parut gustoasa asa ca am adaptat-o, tinand cont de poftele mele:).     



 CE ITI TREBUIE:    
Garbanzo (inmuiat de seara in apa rece) 450g
Spanac 500g
Ceapa 1 mare sau 2 mici
Ghimbir 1Lingura
Lamaie ( zeama de la o jumatate)
O Rosie Pasta de rosii (o lingura)
Garbanzo se pune in apa si se lasa la foc mic  pana devine moale.

Intr-o tigaie se pune ghimbirul in ulei de masline si se lasa 30 de secunde, dupa care se adauga ceapa care se lasa pana devine cristalina si rumena.

Se adauga Pasta de rosii si rosia taiata marunt si se amesteca.

E timpul sa adaugi si garbanzo cu 2 cani din apa unde a fiert ( apropo, dupa ce a stat o noapte la inmuiat, inainte sa il pui la fiert, garbanzo trebuie foarte bine spalat)

Se sareaza, pipereaza apoi se adauga spanacul (daca e crud il adaugi pe rand nu tot odata.eu am folosit spanac la borcan, asa ca doar l-am spalat si l-am adaugat). Se lasa la foc mic inca 10 minute sau pana spanacut e facut, se amesteca continuu si se adauga si zeama de la lamaie, dupa care il mai lasi vreo 2 minute.


Daca iti plac mult ardeii verzi din aceia micuti poti adauza unul taiat marut dupa ce e calita ceapa. 



pentru mai multe informatii despre garbanzo, aceeseaza linkul
Pentru mine garbanzo e alimentul ideal cand nu am foarte mult timp la dispozitie pentru gatit si cand vreau o mancare consistenta si in acelasi timp sanatoasa. Vor mai urma retete cu dansul .

Bon Appétit!

4 comentarii:

  1. Arata interesant, dar ce este garbanzo?:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mersi:) Elena, garbanzo e naut.Am pus un link de pe wikipedia despre el,desi daca te uiti pe wikipedia in engleza afli mai multe:) e extrem de gustos,insa cel mai bine e sa cumperi naut importat.

    RăspundețiȘtergere
  3. Aaa, cred ca facea si mama naut cand eram mica, dar credeam ca se foloseste numai in loc de cafea, ia sa incerc si eu. Ce gust are?

    RăspundețiȘtergere
  4. da, am gasit ca e un inlocuitor bun al cafelei...pai depinde cum il gatesti...cel facut in cuptor are gust a castane, mai poti pune de exemplu in salata simpla, de rosii cu salata, masline..etc si cateva boabe de naut, nu prea mult pt ca e f consistent..dar e bun..se topeste as ain gura...sau eu mai fac in loc de porumb fiert si cu zahar sau miere..stii? eu am pus garbanzo si iamiii ce bun a fost:) si stiu ca se face si humus din el, e un fel de pasta f cunoscuta, eu inca nu am facut dar urmeaza.

    RăspundețiȘtergere