>

sâmbătă, 19 iunie 2010

Pui la cuptor cu legume


Am visat ca mi s-a spart tava de lut, asta din cauza ca am observat cand o spalam ca s-a crapat :(. O sa mi se strice de tot...si deja imi pare rau dupa ea. Ma gandesc daca nu se poate lipi cu ceva. Nu ati auzit de asa ceva?
 Acum, reteta aceasta are dezavantajul ca se face in cuptor, si pe caldurile acestea e mai greu. Insa eu folosesc cuptorul de obicei seara cand s-a mai racorit. Chiar nu pot renunta la mancarurile facute in cuptor nici vara.




DE CE AI NEVOIE:
pui 
( eu aveam ramase 2 picioare de pui )
un cartof dulce
cartofi mici noi
un morcov
ceapa verde
o ceapa mica rosie
2,3 catei de usturoi
condimente 
(eu am folosit piper de 4 feluri, sare marina)
ulei de masline
putina apa


Prepararea e foarte simpla.
1. Speli si condimentezi puiul, dupa care cureti, speli si tai toate legumele si le pui in tava de cuptor. Cred ca e mai bine puiul sa il lasi la mijlocul legumelor, nu chiar deasupra lor. Mie mi-a iesit oricum bine, insa cred ca se face mai repede daca e intre legume.

2. Toarna putin ulei de masline peste puiul si legumele asezate in tava si putina apa.

3. Acopera-le cu capacul si lasa-le la foc mic pana sunt gata. In jur de o ora.
Eu am luat capacul cand legumele erau facute, in felul acesta a scazut toata apa si puiul s-a rumenit.


Iata rezultatul! Eu am servit acest fel cu salata rucola si putina zeama de lamaie. Gustul cartofului dulce e intens si merge zeama acrisoara de la lamaie. Noua ne-a placut foarte mult, desi cred ca e o mancare care merge consumata in ziua prepararii.
Va sfatuiesc sa incercati reteta, mai ales ca zilele acestea am avut parte de multe seri furtunoase si racoroase.
Un weekend senin sa aveti!
  
Bon Appétit

2 comentarii:

  1. Simpatizez cu nevoia ta de a folosi cuptorul si pe o caldura ca cea de afara si eu fac la fel. Pur si simplu nu pot trai fara mancarea facuta la cuptor! Mancarea se face mai ... altfel la cuptor decat prin alte metode. Asa ca stau si fac sauna in timp ce gatesc. Si merita, chiar daca la sfarsit trebuie sa fac dus cu apa rece ca sa ma racoresc cat de cat :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Acum l-am putut folosi mai des fara sa mai fac sauna, din cauza ploilor si a timpului racoros, yey!! cred ca si tu ai profitat din plin:)

    RăspundețiȘtergere