>

duminică, 6 iunie 2010

Legume cu piept de pui si taitei de orez



In afara de oalele si alte lucruri primite de la mami pentru bucatarie cand m-am casatorit, nu mi-a mai facut nimeni cadouri in folosul bucatariei :D. Pana acum cateva saptamani, cand am primit o ¨tigaie¨ speciala pt legume ( care are un nume special pe care l-am uitat). Imi doresc tare mult o tigaie roz :)) are titus o misiune de indeplinit pana la ziua mea, asa ca daca stiti unde se gaseste, anuntati-ma ca sa ii inlesnesc misiunea.
Ideea era ca reteta aceasta e de la persoana care mi-a facut frumosul cadou.E specific chinezeasca sau japoneza (nu mai stiu exact),insa trebuie incercata! Se face rapid si pentru cele care nu mananca paste de frica ingrasarii e ideala pentru ca are taitei/paste de orez care pe langa faptul ca nu ingrasa sunt foarte gustoase.Se poate face cu carne de pui sau porc si orice legume ai in casa, dovlecelul merge foarte bine...eu va voi scrie cum am facut-o eu, neavand prea multe prin frigider :)) insa a iesit delicioasa.



DE CE AI NEVOIE:

un ardei gras rosu
un morcov
o rosie
una, doua cepe
3 catei de usturoi
paste de orez
sos de soia
praf de ghimbir
jumate piept de pui


1. Spala si taie pieptul de pui in bucati, dupa care pune-l in tigaia cu ulei de masline si lasa-l pana e facut. Adauga un pic de sare pe el si ghimbir.Muta-l intr-un recipient pana e nevoie de el.

2. Taie ceapa in bucati mari, usturoiul, ardeiul, rosia si morcovul( ca in poza d emai sus) si pune-le la foc rapid in tigaie. Nu trebuie lasate mult timp, ci doar pana se inmoaie putin.



3. Adauga 6 linguri de sos de soia si o lingurita de ghimbir, lasa-le un minut si apoi adauga bucatile de pui.Le mai lasi maxim 5 minute, sa nu scada sosul de soia prea tare si stingi focul.


E timpul sa pui apa la fiert pentru taiteii de orez. Ei nu trebuie sa fiarba ci sa ii lasi cateva minute in apa care a fiert.


Eu am folosit si taitei ca in poza de mai sus, si mai lati si imi place cum iasa mai bine cu cei lati :D. Dupa ce taiteii au stat in apa atat cat scrie pe punga, ii strecori si ii pui direct in tigaie peste legume si pui, amestecandu-i sa intre aromele in ei.


Sunt felul acela de mancare pe care il poti manca si dupa o zi, doua fiind din ce in ce mai buni. Noua ne-a rezistat doar o noapte :)). Poti adauga si praz sau ceapa verde si usturoi verde daca tot e sezonul.

Deja mi-am facut singura pofta pana am scris reteta, asa ca merg sa o fac :)).
Sper ca ai avut un weekend frumos!

 Bon Appétit!

2 comentarii:

  1. Mio cu retzeta asta (si cea de focaccia) m-ai dat gata ! tigaia se numeste wok

    RăspundețiȘtergere
  2. ma bucur mona...sa inteleg ca le-ai incercat? ms:))

    RăspundețiȘtergere