>

vineri, 5 noiembrie 2010

Peste prajit in mamaliga cu mujdei


Reteta aceasta a devenit preferata noastra, datorita mamei mele care ne-a gatit-o de cateva ori. Inainte gateam in felul acesta fileul de peste, insa trunchiul de peste gatit astfel e mult mai delicios.
Eu am incercat si trunchi de cod si de merluciu. Am cumparat inghetat si fara cap...n-am avut mult de lucru la el, doar sa il curat de solzi.
Are oase tare putine , insa cand il cumperi, sa te uiti sa fie destul de mare. Eu am nimerit o punga cu trunchuri tare mici si amarate si m-am chinuit mult cand le-am mancat.

DE CE AI NEVOIE:

trunchi de peste congelat sau proaspat
faina de malai
sare marina
piper
nucsoara
orez fiert
4 catei de usturoi + sare+apa pt. mujdei


CUM SE PREPARA:

1. Pestele trebuie lasat la dezghetat de seara. Ziua urmatoare il speli, cureti si condimentezi cu sare, piper, nuscoara si ceva ierburi daca vrei.

2. Intr-o farfurie, trebuie sa torni faina de malai si sa  imbraci pestele cu ea.

3. Intr-o tigaie, pui ulei de masline si pui pestele cu capac la foc mic. Eu am o plita pe care o folosesc la peste de genul acesta, ca sa nu mi se arda. Daca il lasi la foc mic, in jur de 15 minute ii trebuie sa se faca pe ambele parti. Il intorci la un moment dat, altfel ti se va arde pe o parte.

4. In timp ce se face pestele, pune orezul la fiert cu putina sare. Cand orezul e fiert, lasa-l la scurs.

5. Orezul il poti pune intr-un bol separat si sa mai pui un pic de sare pe el si ulei de masline.

6. Pestele serveste-l cald si cu mujdei, fara el se pierde tot farmecul :).

 .

Se pastreaza foarte bine in frigider in jur de doua zile, avand acelasi gust ca in ziua in care a fost gatit.


Noapte buna sa aveti!


´´A fi important nu este acelasi lucru cu a parea importnat. Uneori importanta contributiei unei persoane nu este observata pana cand contributia ei nu inceteaza.´´

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu