>

joi, 18 februarie 2016

Arta de a lasa copilul sa se exprime prin arta :)




In ultima perioada am inceput sa avem " ore de pictura" organizate, in mod constant. Daca pana acum isi luau fetele singure creioanele si desenau, colorau,decupau si lipeau,de ceva vreme am inceput sa pregatesc activitati pt a o invata pe A. diferite tecnici, secrete, in ale picturii. Ea nu a pictat foarte mult, am folosit pana acum creioanele colorate mai des, pt a evita dezastrul care se facea cand era f mica.



Insa, pt a a folosit mult creioanele, in diferite activitati de screie, desenat, am ramas placut surprinsa cand am constatat ca manuieste pensula destul de usor si are control bun asupra ei.


Aici am pregatit din cartea Hoinari prin anotimpuri, o activitate de colorat si lipit. Daca va pasioneza coloratul, puteti descarca poza, deoarece e destul de mare.



Nu am fost stresata niciodata de faptul ca nu colora perfect, sau ca nu avea rabdare si de multe ori, mare fiind, mazgalea, si nici acum nu cred ca e constructiv si de ajutor pt un copil, sa il certi sau sa ii ceri sa coloreze fara sa depaseasca liniile. de multe ori se intampla ca copilul sa devina stresat de momentul in care trebuie sa coloreze tocmai pt ca stie ca va dezamagi.



Aici am invatat despre umbre, iar apoi am aplicat pictand acteasta imagine.


De cand am inceput cu orele de pictura, Alice isi ia sigura cartea de colorat si incepe sa o faca, fiind mai constienta si avand mai multa rabdare ca si pana acum, si avand o placere adanca atunci cand coloreaza, desi coloratul nu a fost pana acum activitatea ei favorita.



Aici a inceput ea sa isi deseneze portretul, i-am adus oglinda mare, iar apoi mi-a cerut acuarelele pt a-l picta. :) Am fost placut surprinsa, pictatul si activitatiile artistice in general, o transforma dintr-o fata energica, in una plina de rabdare si atentie, perfectionista chiar. :)




Cea mica face si ea ce poate, multumita cu ceea ce reuseste, niciodata frustrata sau interesata de arta celei de langa ea, termenul de comparatie cu alta persoana la ea nu exista, ceea ce e perfect! Am fost uimita cand am vazut ca stie colora, si coloreaza chiar cu foarte multa atentie si placere pt varsta ei.



Pe ilustratia aceasta cu pui, am folosit tehnica cu acuarela si sare, si a iesit ceva superb, plus ca A. a fost incantata de tot procesul creatiei si in culmea fericirii de ceea ce a iesit, chiar daca a fost putin speriata cand i-am explicat ca trebuie sa punem umbrele pe puiut. A crezut ca ii va iesi urat. :))

Cateva din operele ei, puse la vedere.


Incantata de ceea ce au creat mainile ei.
Va indemn sa petreceti si voi timp cu copiii in activitati artistice, dau atat de multa incredere copilului, si le dezvolta imaginatia si atentia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu