>

vineri, 6 februarie 2015

Rearanjarea camerei in stil Montessori


Am inceput sa rearanjez camera fetelor dupa filosofia Montessori, unde copilul este implicat in viata de zi cu zi a familiei, iar lucrurile sunt aranjate la nivelul lui, pentru a putea avea acces la ele fara ajutorul adultului.







Aranjarea se face in asa fel, incat sa le poata pune singur la loc dupa terminarea jocului. Nu se vor lasa multe jucarii, ci mai putine, iar cand copilul s-a plictisit de ele, se vor schimba cu altele si tot asa. 

Avand un spatiu mai mic, camera a trecut prin mai multe rearanjari pana a ajuns la forma aceasta, care deocamdata mi se pare cea mai buna. Pe masura ce le voi face materiale Montessori, voi schimba locul unora si le voi organiza mai bine.


De pe biblioteca inalta am scos carti si am lasat doar cateva pentru A.

 

 Jos de tot am pus turnul roz, o cartita si cealalta jucarie, de care deja I. nu o mai foloseste, deci trebuie sa pun altceva in locul ei.

Mai sus e socotitoarea la care poate ajunge I. singura si niste carti pentru A. si sabloane pt desenat.

Mai sus, pt a nu ajunge I., sunt creioanele pe care trebuie sa le transfer in altceva, caietul de lucru si niste carti pt. I. pe care nu le foloseste tot timpul.

Pe biblioteca mica am pus jos de tot niste carti sonore si lucrurile pentru desenat si pictat, mai sus cutia cu tangram si cealalta cu lucrurile lui I. 

Sus, depare de mainile lui I., am asezat niste jocuri puzzle si niste litere taiate pt lectiile cu A.

Sus de tot am pus intr-o cutie compartimentata, mai multe carduri laminate, pe care le folosesc cu A.

Langa am asezat margelele de numarat de la Montessori, cutiile acestea trei reprezinta un joc care se numeste the snake game, pe care il voi prezenta curand.

Langa am pus un cosulet cu imagini mici laminate pe care le folosesc cu A. la identificarea si numirea lucrurilor, iar apoi scrierea lor.

Langa avem doua rafturi pe care tinem mai mult carti si barele de numarat, pana le fac o cutie speciala.



Pe celalalt perete avem harta si jos o masuta, coltul acesta trebuie sa il modific, doar ca avem problema cu datul gaurilor in perete din cauza prizelor multe.

Sus am pus un reminder pt toti. :)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu